Yritysvastuuseen panostaminen kannattaa! Tälle väitteelle löytyy nopeasti perusteet mm. kilpailukyvyn parantumisen, kassavirran luomisen, sijoittajien kiinnostuksen ja edullisemman rahoituksen kautta.

Yrityksen kustannustehokkuus paranee resurssitehokkuuden myötä. Myös henkilöstön tyytyväisyys sekä ylpeys omasta työnantajasta lisääntyy. Faktaa on sekin, että tulevaisuuden kilpailukentässä ovat vahvimmillaan vastuulliset yritykset.

Hyvin laadittu ja suunniteltu verkkosivusto tehostaa onnistunutta vastuullisuusviestintää kaiken kokoisissa yrityksissä. Tämä pitää kutinsa myös niiden sidosryhmien suuntaan, jotka eivät ole suorassa kontaktissa yritykseen. Onnistunut verkkosivusto lisää yrityksen läpinäkyvyyttä, avoimuutta ja tunnettuutta vastuullisena toimijana. Parhaimmillaan se mahdollistaa vuoropuhelun sidosryhmien kanssa ja toimii myös yhteyskanavana.

Maineenrakennuksessa vastuullisuus ja siitä viestiminen on kaiken keskiössä. Siksi sen pitäisi olla olennainen osa myös yrityksen strategiaa ja käytännön toimintaa.

Selvitimme keväällä, miten eri yritykset viestivät vastuullisuudestaan omilla verkkosivuillaan. Mukana oli yli 30 biotalouden, rakennusalan ja konepajateollisuuden yritystä.

Recolla on yli vuosikymmenen kokemus biotalouden ja kiertotalouden parissa toimivista yrityksistä sekä rakentamisen toimijoista. Tulokset olivat mielestämme ajatuksia herättäviä ja otoksen pienuudesta huolimatta näyttivät alakohtaista suuntaa vastuullisuusviestinnän verkkotilasta.

Lataa RECOntent ja lue selvityksestämme lisää.

© 2017 Recommended Finland I Privacy